Maak direct een afspraak!

Hijama & Cupping bij vrouwen

Hijama is geschikt bij klachten of ter preventie van verschillende ziektes. Tijdens een Hijama behandeling worden er dode bloedcellen en toxines verwijdert uit het cardiovasculaire systeem. Op deze wijze hef je blokkades op in het lichaam die de klachten veroorzaken. Uiteindelijk is voorkomen beter dan genezen. Een Hijama-behandeling bevordert bloedsomloop in het gehele lichaam, maar vooral naar de behandelde plekken. De aanvoer van vers bloed, brengt de genezing met zich mee.

Het is natuurlijk beter om Hijama preventief te doen. Maar mocht er al schade zijn dan heeft onze profeet صلى الله عليه وسلم aangegeven dat deze therapie (met de wil van Allah, en Hij is de werkelijke Genezer) een genezing is voor allerlei kwalen. Hijama heeft in sha Allah een genezende werking voor vele klachten.

Ibn ‘Abbaas heeft overgeleverd dat de Profeet صلى الله عليه وسلم zei: “Genezing zit in 3 zaken; in de insnijding (snee) van degene die Hijama verricht, in het drinken van honing en in het brandmerken met vuur, maar ik verbied mijn Ummah het brandmerken.”
(Al Boekhaarie 5356)

Op gezag van Abu Hurairah is overgeleverd dat de boodschapper صلى الله عليه وسلم zei: "Als je Hijama ondergaat op de 17de, 19de of de 21de dag (van de islamitische kalender) dan zal het een genezing zijn voor iedere ziekte."
(Saheeh Sunan Abi Dawud (3861)

Maak nu online een afspraak bij Kliniek Kleine Chirurgie!

ONLINE AFSPRAAK MAKEN

WhatsApp Image 2019-11-16 at 20.20.11

Het is goed voor de volgende klachten:
* Aambeien
* Reuma (pijnlijke gewrichten)
* Oedeem (vochtophoping)
* Rugklachten
* Nek- en schouderklachten
* Heupklachten of heupjicht
* Immuunsysteem
* Wind en koude: bij opkomende griep en verkoudheid
* Menstruele klachten/buikpijn
* Infertiliteit (vruchtbaarheid)
* Chronische hoest en longziekten
* Hypertensie (hoge bloeddruk)
* Diarree
* Psychische aandoeningen
* Voedsel allergieën
* Hartziekten
* Diabetes
* Lever en galblaas ziekte
* Huidziekten
* Overgewicht
* Ondergewicht
* Cellulitis
* Onvruchtbaarheid
* Schildklier
* Migraine
* Hoofdpijn
* Depressie
* Darmproblemen
In het algemeen is cupping een veilige methode, met enkele contra- indicaties:
* Niet bij zonnebrand
* Menstruatie
* Bloedingen/ bloeduitstorting
* Gebruik van bloed verdunnende medicijnen
* Open wonden/ eczeem
* Bij extreme moeheid of uitputting
* Hoge koorts
* Bij zwangerschap
* Hartproblemen
* Te lage bloeddruk

Verschillende Soorten Cupping

1. Hijama / Wet Cupping:
Tijdens de hijama behandeling plaatst de therapeut speciale cups op het lichaam die doormiddel van vacuüm de huid iets omhoog trekken. De vacuüm zorgt ervoor dat het bloed en de gifstoffen naar de oppervlakte van de huid worden gezogen. Vervolgens worden er kleine oppervlakkige krasjes op de huid gemaakt waardoor het bloed en gifstoffen uit het lichaam worden verwijderd.
Hijama stimuleert de bloed circulatie in het lichaam, het verwijderd gif uit het bloed, het verwijderd pijnen in het lichaam, ontspant de spieren, verwijderd de effecten die stress op het lichaam hebben en activeert het immuunsysteem.

2. Dry Cupping:
Dit komt overeen met Hijama alleen word er geen bloed verwijderd. De therapeut zet de cup vast op de huid zonder deze te bewegen. Het vacuüm effect wordt net als bij hijama door een pompje gecreëerd.
Dry Cupping stimuleer de bloed circulatie, het verwijderd pijnen in het lichaam, ontspant de spieren, verwijderd de effecten die stress op het lichaam hebben. Het giftig bloed komt naar de oppervlakte maar verdwijnt niet gelijk uit het lichaam.

3. Massage cupping:
De therapeut brengt pure olijfolie aan op de huid en creëert vervolgens een ligt vacuüm effect. Hierna wordt de huid gemasseerd door de cup heen en weer te bewegen.
Massage Cupping is erg goed voor pijnlijke en gespannen spieren. Het is een goede massage voor de diepe weefsels. In tegenstelling tot een normale massage, waar de spieren en weefsel naar binnen worden gedrukt, trekt massage cupping de huid, spieren en weefsels juist omhoog, Verder stimuleert het de bloed circulatie, het verwijderd pijnen in het lichaam, ontspant de spieren, verwijderd de effecten die stress op het lichaam hebben. Het giftig bloed komt naar de oppervlakte maar verdwijnt niet gelijk uit het lichaam.

Prijzenlist:

Eerste consult : gratis